Review of documents suggests Exxon Mobil misled public on climate change

4
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Enlarge / Oil processing towers and gas processing infrastructure stand at the Exxon Mobil Corp. (credit: Dimas Ardian/Bloomberg via Getty Images)

A review of 187 ExxonMobil documents, published by two Harvard researchers on Wednesday, has found that the company ”misled the public” on climate change.

The documents included internal papers published by journalists at InsideClimate News as well as 50 “peer-reviewed articles on climate research and related policy analysis” written by ExxonMobil researchers. The oil and gas company made the internal papers public and challenged anyone to “read all of these documents and make up your own mind,” accusing journalists of cherry-picking data.

Geoffrey Supran and Naomi Oreskes, from Harvard’s Department of the History of Science, took up that challenge, comparing the information in the documents cited by ExxonMobil against the information conveyed in the publicly-available advertorial columns published by the company on anthropogenic (or human-caused) climate change in the New York Times. They found that “83 percent of peer-reviewed papers and 80 percent of internal documents acknowledge that climate change is real and human-caused, yet only 12 percent of advertorials do so, with 81 percent instead expressing doubt.”

Read 8 remaining paragraphs | Comments

Source: arstechnica.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

You might also like More from author

Comments